Wie wil je bereiken en hoe doe je dat? Deze onderstaande rapporten geven je inzicht in hoe je welke doelgroep het beste kunt bereiken.
Dit is een rapport van Gelders Erfgoed uit 2013. Hoewel het rapport al bijna tien jaar oud is, is de inhoud nog steeds relevant. In het rapport stellen de onderzoekers dat een interne communicatie noodzakelijk is voor een goede externe communicatie. In het rapport worden je handvaten geboden om zowel de interne als de externe communicatie te stroomlijnen.
In dit overzichtelijke document van Platform Drentse Musea staat uitleg over het opstellen van een marketingplan. In zes handige stappen leer je om zelf een marketingplan op te stellen voor je erfgoedorganisatie.
Een publieksonderzoek of klantenonderzoek kan je helpen om inzicht te krijgen in de wensen van je publiek. De resultaten van het onderzoek leveren je wellicht nieuwe ideeën op over hoe je erfgoedinstelling een groter publiek kan bereiken. Je kan beginnen met een simpel publieksonderzoek, voor minder dan tien euro. Hoe je dat kan doen vind je in dit document van Platform Drentse Musea.
Benieuwd hoe je je onderzoek dan het beste kan insteken? In dit document van Cultuurmarketing staat welke onderzoeksmethodes er mogelijk zijn en welke vragen je dan het beste kan stellen aan je bezoekers.