Hoe houdt je belangrijke thema’s uit het verleden, zoals de Tweede Wereldoorlog, interessant voor een jonger publiek? Hoe kun je op vernieuwende manieren een breder publiek aanspreken? En welke digitale strategieën kun je daarbij inzetten? Het antwoord op deze vragen, en meer, komt aan bod in de podcast ‘In 365 dagen succesvol innoveren met erfgoed’ die Stichting Musea en Herinneringscentra ’40-’45 (SMH40-45) met behulp van het programma Innovatielabs heeft gemaakt.
Veranderingen in de samenleving, maar ook gebeurtenissen zoals de uitbraak van de coronapandemie hebben voor grote uitdagingen binnen de cultuur- en erfgoedsector gezorgd. Bezoekers bleven weg en raakten onbereikbaar. Her en der werden snel allerlei digitale oplossingen bedacht om toch bezoekers te trekken. Als we iets hebben geleerd is het wel dat het belangrijk is om als sector te blijven innoveren om te kunnen overleven. Niet voor even, maar op een duurzame manier
Vanuit deze gedachte begon Stichting Musea en Herinneringscentra ’40-’45 (SMH40-45) als onderdeel van het project 2ndWorld een zoektocht naar innovatieve oplossingen voor de creatieve-, cultuur- en erfgoedsector. In de podcast ‘In 365 dagen succesvol innoveren met erfgoed’ nemen experts en ervaringsdeskundigen je mee in de uitkomsten van dit onderzoek. Daarnaast komen in elke aflevering inspirerende tips en tricks aan bod die jij in kunt zetten bij je erfgoedwerk!